צור קשר , להפחית את הסיכון להתקף לב,, , מחלות אוטואימוניות, בדיקות סקר, בדיקות סקר מומלצות במסגרת מניעה של טרשת עורקים והתקף לב. 1. בדיקת כולסטרול (פרופיל שומנים מלא) בצום. 2. בדיקת לחץ דם במנוחה, לחץ דם גבוה, פעילות גופנית, פעילות גופנית, טרשת העורקים, טרשת העורקים, מחקרים רפואיים, ממצאי מחקרים רפואיים, סטטינים, התקף לב, תרופות נוגדות קרישה

לחץ דם גבוה ופעילות גופנית

פרופסור דוד רוט

לחץ דם גבוה (מוגדר כ 140/90 ממ”כ ומעלה) אינו גורם לתסמינים ולכן עלול לא להיות מאובחן שנים רבות אך פגיעתו רעה: אירוע מוחי, התקף לב, אי ספיקת כליות ומחלת עורקים היקפית.

מחקר שתוצאותיו פורסמו בספטמבר 2013 כלל 136,846 נבדקים אשר לכולם היה לחץ דם תקין בתחילת המעקב. המעקב נמשך מספר שנים. במהלך המעקב פתחו 15,600 מהמשתתפים לחץ דם גבוה. המחקר הראה כי אנשים שעסקו בפעילות גופנית מתונה בשעות הפנאי שלהם- במשך יותר מ 4 שעות בשבוע – נטו פחות לפתח לחץ דם גבוה (19% פחות) בהשוואה לאנשים שעסקו בפעילות גופנית פחות משעה בשבוע. אנשים שעסקו בפעילות גופנית בין שעה ל 3 שעות בשבוע גם הם נטו פחות לפתח לחץ דם גבוה (11% פחות) מאנשים שעסקו בפעילות גופנית פחות משעה בשבוע.

כלומר המחקר ,תומך בהשערה כי פעילות גופנית בשעות הפנאי מגנה מפני התפתחות של לחץ דם גבוה.

לסיכום: חשוב לאזן לחץ דם גבוה על מנת למנוע את התחלואה שהוא גורם. לפעילות גופנית תפקיד חשוב באיזון לחץ הדם, כמו גם לשמירה על משקל תקין ולתזונה. ברוב המקרים יש צורך גם בטיפול תרופתי לשם איזון לחץ הדם.

יש לכם שאלה מהלב? ליעוץ צרו קשר

רחוב דוד המלך 1 הרצליה בניין הפורום | 09-7413344